بررسی شعارهای تبلیغاتی شرکتهای معتبر جهانی
واژههای جادویی اما در این میان بیشترین مسوولیت را به عهده دارند؛ جلب اعتماد، افزایش کیفیت محصولات و خدمات هم همان چیزی است که در مرحله بعد برای پشتیبانی از آنچه قرار نیست تنها در حد یک ادعا باشد، وارد میدان میشود.
شعارهایی
که با ورود هر محصول جدید رنگ تغییر به خود میگیرند تا ماهیت خود را به عنوان یک
ابزار قدرتمند برای تبلیغات توجیه کنند.فناوری ارتباطات و اطلاعات و صنایع وابسته
آن هم از این قاعده مستنثنا نبوده و شاید حتی به خاطر سازگاری این صنعت با
تکنولوژی روز و ورود هر ساله محصولات مختلف آن، حجم وسیعی از شعارهای تبلیغاتی
شناخته شده در سراسر دنیا را به خودش اختصاص داده است.
SONY
پیام
make.believe با
برقراری ارتباطی یکپارچه با مخاطبان، قصد دارد چهره ای واحد از نقش سونی را به
جهانیان معرفی کند. این امر به برجسته تر شدن برند سونی منجر شده و جادوی سونی را
در دل مردم برمی انگیزاند. این شعار نمادی از روح برند سونی محسوب می شود و دلالت
دارد بر قدرت خلاقیت ، توان تحقق بخشیدن ایده ها و به واقعیت تبدیل کردن هر آنچه
به ذهن خطور می کند.
IBM
یکی
از قدیمیترین شرکتهای تولید کننده کامپیوترهای شخصی که یکی از قدیمیترین
شعارهای تبلیغاتی در این زمینه را هم دارد.سال 1914 بود که IBM اولین شعار تبیلغاتی خود را با عنوان
«بیندیش» (Think) ارائه کرد. بعد از آن اما این شرکت سعی کرده با
استفاده از واژه کلیدی «راهحل» در تبلیغاتش توجه کاربران بیشتری را جلب کند. «راهحلهایی
برای مشکلات یک سیاره کوچک»(Sdutions
for a small planet) و
«راهحلهایی برای تجارت الکترونیک»
(e-business solutions) شعارهای
تبلیغاتی دیگر این شرکت در دهه 2000 بودند.
Dell
شرکت
آمریکایی Dell که در سالهای اخیر در زمینه تولید و
عرضه کامپیوترهای شخصی و به خصوص لپتاپ توانسته به جایگاه خوبی در بازار جهانی
برسد، شعارهای مختلفی را برای تبلیغ محصولات خود انتخاب کرده است. «به راحتی
D«Dell » (Easy as Dell)l)،
«صرفا تو»
(Purely uou) و
«این تنها یک معامله نیست، یک Dell است» (It s
not jast a deal , Its s a Dell) جزو پرطرفدارترین شعارهای تبلیغاتی این شرکت در سالهای
اخیر هستند.
HP
ثروتمندترین
شرکت فعال در زمینه IT در سرتاسر دنیا که محصولات باکیفیتی را
هم در این زمینه به بازار عرضه کرده است، این روزها با عبارت «اختراع کنید»
(Invent) شناخته
میشود. این شرکت علاوه بر این در گذشته از شعار «کامپیوتر دوباره شخصی میشود»
(The Camputer is personal again) هم برای تبلیغات محصولاتش استفاده میکرد.
Intel
بزرگترین
تولیدکننده پردازندههای رسانا و نیمهرسانای دنیا با دو شعار «درون
I«Intel (Intel inside)e و
«جلوتر از دیگران حرکت کنید» (Leap
ahead) شناخته
میشود.
Apple
«متفاوت
بیندیش» (Think different) یکی از قدیمیترین شعارهای تبلیغاتی
محبوبترین شرکت کامپیوتری Apple در میان کاربران است که در حقیقت پایه و
اساس تولیدات این شرکت هم قرار گرفت. این شرکت برای سیستم عامل تولیدیاش شعار
«قدرت مکینتاش است» (Power
is Macintosh) و
«برای آیندگان» (For
the rest of us) را
برای کامپیوترهای شخصیاش ارائه کرد. Apple دو شعار «هزار آهنگ در جیب شما»
(S1000Songs in your Pocket) و «پنج هزار آهنگ در دستتان» (
S5000Songs in your hard) را
برای فروشگاه اینترنتی iTunes خود معرفی کرد.
Microsoft
غول
نرمافزاری جهان در دهه 1990 شعار «امروز میخواهی به کجا بروی؟»
(where do you want to go today?y) و «استعداد شما، علاقهما» Our
Passion ) و
Your Potential)l را
در دهه 2000 به عنوان شعار تبلیغاتی خود انتخاب کرد. ایــــن شــــرکت امـــا جمله «با پروانه بهتر است»
(It’s better with butter fly) را برای تبلیغات خدمات اینترنتی
MSN8 خود
ارائه کرد.
CISCO
این
شرکت نرمافزاری هم با جمله «به شبکه انسانی خوش آمدید»
(welcome to the human network) در میان کاربرانش شناخته میشود.
AOL
شرکت
عرضهکننده خدمات اینترنتی America
online یا
AOL در
دهه 2000 با دو شعار «اینترنت بهتری میخواهید؟ شما به America
online تعلق
دارید. (Want a better internet? You belong at
America online) و
«بسیار آسان برای استفاده، تعجب نکنید این شماره یک است» (So
easy use, no wonder it’s number1) به عرصه تبلیغات وارد شد.
eBay
بزرگترین
سایت حراج اینترنتی دنیا هم دو جمله «هر آنچه وجود دارد را در
ebay به
دست میآورید».
(whatever it is, you get it on ebay) و «بخرید، بفروشید، به آن عشق بورزید».
(Buy it. Sell it. Love it) را به عنوان شعارهای تبلیغاتی خود انتخاب کرده است.
You Tube
پرطرفدارترین
وبسایت به اشتراکگذاری فیلم دنیا که سال گذشته توسط موتور جستوجوی
google خریداری
شد. با جمله «خودتان را پخش کنید»
(Broadcast your self) در
میان کاربران سراسر دنیا به شهرت رسیده است.
AT&T
بزرگترین
شرکت مخابراتی آمریکا عبارت «بیحد و مرز»
(Boundless) را
به عنوان اولین شعار تبلیغاتی خود ارائه کرد. بعد از آن اما در دهه 1990 این شرکت
شعارهای تبلیغاتی مختلفی را مانند: «به کسی فکر کنید و با او تماس برقرار کنید»
(Reach out and touch some one)،
«بهتر صدا میکنیم بیشتر بشنوید». T(The
more you hear , the beher we Sound)d،
«انتخاب درست شما» (your
true choice) و
«صدای واقعی شما» (your
true voice) ارائه
کرد. آخرین شعار تبلیغاتی این شرکت اما «دنیای
شما، به دنیا آمد» y(your
world. Delivered)d بود.
BT
شرکت
مخابرات انگلستان که این روزها به بخشخصوصی واگذار شده است با سه شعار تبلیغاتی
«برای صحبت خوب است» (Its
good to talk)،
«برای توست» (Its
for you) و
«ما به تو جواب میدهیم» (Its
you we answer to) در
میان کاربران انگلیسی شناخته میشود.
T-Mobile
شرکت
مخابراتی بزرگ
T-Mobile عبارتهای
«بیشتر بگیرید» (Get
more) و
«کاملا نزدیکتر»
(Simply Closer) را
به عنوان شعارهایی تبلیغاتی خود انتخاب کرد.
- ۹۲/۰۶/۱۸